Oficjalnie uruchomiono pierwszą kampanię promocyjną dla chilijskich owoców za pośrednictwem automatów wydających żywność. Kampania jest prowadzona wspólnie z Miss Fresh, jedną z największych chińskich firm z branży e-commerce, i która obecnie opracowuje plan ekspansji żywności za pośrednictwem tych maszyn.


W tym przypadku pierwszym chilijskim owocem, który będzie promowany w tych automatach wydających, jest borówka poprzez kampanię, która rozpoczęła się w ostatni poniedziałek i potrwa do pierwszego tygodnia lutego.
Andrew Armstrong, dyrektor wykonawczy Komitetu Arádanos Chile-ASOEX oznajmił ,że inicjatywa staraja się pozycjonować markę „Blueberries from Chile” w umysłach azjatyckich konsumentów, pozwoli to im poznać dostępność, jakość, bezpieczeństwo i słodki smak borówek, poprzez innowacyjny i łatwy sposób, jakim są  automaty do żywności. Automaty są bardzo popularne w Chinach i wśród konsumentów, którzy chcą zdrowe i świeże przekąski.
Borówki są bardzo dobrym wyborem do jedzenia jako przekąski, ze względu na świetny smak, licznych korzyści dla zdrowia i odżywiania ludzi, dlatego promocja  ich za pośrednictwem automatów jedzenie jest bardzo dobra alternatywa.
Borówki z Chile będą promowane przez miesiąc, w automatach zostaną zainstalowane w różnych biurach w Pekinie. W tej pierwszej promocji będzie 100 maszyn.
Promocja jest częścią pracy, którą ASOEX  przeprowadza w celu opracowania nowych kanałów sprzedaży chilijskich owoców.
Chile jest obecnie największym eksporterem borówek na świecie, z eksportem około 100 tysięcy ton każdego sezonu.
Głównym rynkiem zbytu chilijskich borówek jest Ameryka Północna, jednak ilość wysyłek do Azji, a zwłaszcza Chin, wyraźnie wzrosła w ciągu ostatnich 10 lat. W Ameryce w okresie 2009-2010 wzrost wyniósł 86%, a obecnie spadł do 65%. Podczas gdy eksport do Azji wzrósł z 3% w okresie 2009-2010 do 13% w latach 2016-2017.
Rynek azjatycki rośnie najszybciej, dlatego Chile traktuje go bardzo poważnie i wiąże z nim duże nadzieje